21.2.08

Bediüzzaman'In Talebesi Mahmut Çalişkan'In Hakikatli Bir Rüyasi


Mahmut Çalışkan anlatıyor: 1952 yılında çok acaib bir rüya görmüştüm.Rüyamda Stalin,üstadın oturdugu evin dış kapısından içeri girmek istiyordu. Ben,Ceylan ve Zübeyir agabeyler,üçümüz kapının arkasında,bu herifi içeri sokmamak için ugraşıyorduk. Sonra nasıl olduysa,gücümüz kafi gelmemişti. Stalin bizi iterek,dış kapıdan içeri girdi. Bu sırada üstad elinde bir keserle merdivenden aşagı iniyordu. Biz endişe içindeydik. Stalinle üstad aşagı merdiven sahanlıgında karşılaşmışlardı. Stalin,yukarıya üstadın oturdugu mevkiye gitmek istiyor,üstad onu bırakmıyordu.Tam bu sırada üstad elindeki keserle Stalinin kafasına vurmaya başlamıştı. Stalin içeriye giremeden,orada düşüb geberdi. Ben heyecanla rüyadan uyandım.

Ertesi günü bu rüyayı Zübeyir agabeye anlattım. O da Üstada anlatmış,Üstadımız beni çagırmıştı. Zübeyir agabey gelerek;Kardaşım,gel,Üstad seni istiyor,dedi. Beraber üstada gittik.Üstad:Gel Mahmut kardaşım,gel nasıl gördün rüyayı,anlat!dedi. Ben gördügüm gibi anlattım. Üstad hayretle:Fesübhanallah!dedi. Sonra rüyayı yorumladı:Bu,risale-i Nurun ve İslâmiyetin komunizme galib gelmesidir. İnşaallah muvaffak olacagız.

Rüyayı gördügüm gece Stalin beyin kanamasından gebermişti. Ölümünü on-on beş gün kadar gizlemişlerdi. Gazetelerden okudugum kadarıyla,herifin ölüm günü ile rüyam aynı gün cereyan etmişti.


Son Şahidler. Necmettin Şahiner

No comments: